Najważniejsze zasady zdrowego odżywiania
Ogólna

Najważniejsze zasady zdrowego odżywiania

Advertisement

Jest mnóstwo diet, jedne są określane jako zdrowotne, inne jako odchudzające. Jeszcze więcej znaleźć można zasad odnoszących się do prawidłowego odżywiania się. Można się w tym pogubić, a ktoś, kto chce zacząć bardziej zdrowo jeść, może stracić nadzieję, że to mu się uda. Nie jest jednak tak źle. Najważniejsze to zastosować się do najważniejszych zasad. Już dzięki temu odczuje się wiele korzyści zdrowotnych i zyska się większy poziom energii. Jak już się je przyswoi, można dalej zgłębiać temat zdrowego odżywiania, modyfikować codzienną dietę i zyskiwać dzięki temu coraz lepsze zdrowie.

Dostarczenie swojemu organizmowi kilku porcji warzyw i owoców każdego dnia to pierwsza ważna zasada. Podaje się różne ilości. To nie jest aż takie istotne, czy będzie to 4, 5 porcji czy 6 (np. 4 porcje warzyw i 2 owoców), bo i tak większość ludzi je ich mało co. Trzeba to zmienić. Można dodawać surówkę do posiłków albo jakieś warzywo, na drugie śniadanie zjeść jabłko albo wypić sok owocowy. Różnorodność i większe ilości tych produktów to gwarancja, że organizm otrzyma witamin i składników mineralnych tyle, ile potrzebuje. Równie ważne dla zdrowia jest zastępowanie produktów będących pustymi kaloriami na bardziej wartościowe. Zamienić można ziemniaki na kaszę gryczaną, makaron na kaszę jaglaną, jasne pieczywo pszenne na orkiszowe itd. Taka modyfikacja codziennej diety pomoże schudnąć. To dodatkowa korzyść z dbania o zdrowie. Warunkiem poprawnego funkcjonowania organizmu oraz dobrego stanu psychiki jest unikanie zakwaszenia organizmu. W tym celu ogranicza się ilość produktów mięsnych, za to zwiększa ilość surówki do mięsnego posiłku.

Zastępuje się kawę i herbatę zdrowszymi napojami, czyli wodą albo zieloną herbatą. Woda z cytryną jest świetnym sposobem na odkwaszenie organizmu. Nie należy się sugerować jej kwaśnym smakiem, ma działanie zasadowe. Warto zainteresować się bardziej tematem równowagi kwasowo-zasadowej, bo to bardzo ważny temat. Zakwaszają organizm także słodycze. Nie tylko z uwagi na cukier trzeba więc zacząć je ograniczać. Kolejną zasadą jest uwzględnianie pory roku w odżywianiu się. Kiedy pojawiają się pyszne owoce sezonowe, warto je jeść. Są bardzo zdrowe. Zimą i późną jesienią warto jeść ciepłe dania. Chociaż jeden ciepły posiłek powinien w ciągu dnia zagościć. Rozgrzeje to i wzmocni organizm. Jeśli ma się na myśli zdrowe odżywianie, to oczywiście nie powinno być to coś z kategorii fast food. Warto polubić w tym okresie zupy. Rozgrzewająco działają także przyprawy, jak cynamon czy papryka chili. Zastosowanie się do tych kilku zasad będzie doskonałym wstępem do rozpoczęcia zdrowego trybu życia.

Post Comment